כיצד יין יכול לתרום לתזונה נכונה

היין נחשב למשקה בעל משמעות מיוחדת בתרבות האנושית. במרבית התרבויות סביב העולם אם לא בכולם – נהוגים טקסים שונים של שתיית יין. מלבד העובדה שמדובר במשקה בעל משמעות טקסית וכזה המסמל ימים טובים ואירועים משמחים ("הרמת כוסית") הרי שמאז ומתמיד נחשב היין למשקה בעל משמעות בריאותית נכבדה.

כבר לפני שנים נעשה שימוש ביינות ובמשקאות חריפים בתור אמצעים להפחתת כאבים ואף כחומרי חיטוי. עם זאת, לצד היותו של האלכוהול חומר חיטוי טבעי הרי שיין הוא למעשה יכול להוות גם חלק חשוב של תזונה נכונה.

בשורות הבאות נספר כיצד יין ישראלי ויין בכלל יכול לתרום לתזונה נכונה. נראה גם איזו כמות של יין מומלץ לשתות. בנוסף, נספר כיצד היין יכול להוות תרופה טבעית וחלק חשוב מרפואה מונעת.

יין ואכילה מתונה

התרבות המערבית הביאה כמה התנהגויות פסולות מבחינה בריאותית ותזונתית. בין היתר מדובר בעודף צריכה של מזון שמן ומזון מטוגן ולא פחות חשוב מכך – התפתחה נורמה של אכילה מהירה וחפוזה. בין ההשלכות של מצב זה ניתן למצוא את העלייה המתמדת בצריכת הקלוריות היומית. מהו, אם כן, הקשר של היין לכך וכיצד הוא יכול לסייע? הקשר טמון בשינוי הרגלי אכילה.

מחקרים מראים שאנשים שאוכלים בצורה מסודרת, לא ממהרים ולא נוהגים לאכול בחופזה נוטים לאכול הרבה פחות. במיוחד כאשר מלווים את הארוחה עם כוס יין טוב הארוחה הופכת מ"חובה" ודרך לספק אנרגיה לגוף לכדי תענוג בפני עצמו. כך אוכלים לאט יותר, לועסים את המזון טוב יותר, נהנים ואפילו מרזים. אך האם זהו היתרון היחיד של היין מבחינה של תזונה נכונה? בהחלט לא.

יין – התרופה הטבעית

לא מעט מחקרים מדעיים כבר הראו שצריכה מתונה של יין ובפרט של יין אדום הינה בעלת השפעה מיטיבה על גוף האדם. הכמות המומלצת של יין היא בין כוס אחת לשתי כוסות של יין ליום. מובן שיש קשר בין הכמות המומלצת למשקל הגוף, לקיום של מחלות שונות ולגורמים נוספים אבל זהו ממוצע הצריכה המומלצת.

שתיית יין מסייעת להקטין את הסיכון להתפתחות מחלות לב, סוכרת ואפילו דמנציה (שיטיון או אלצהיימר). מדענים מסבירים שבקליפות הענבים ובחרצני הענבים ישנם חומרים נוגדי חמצון וחומרים נוספים בעלי השפעה מיטיבה על גוף האדם. צריכה מתונה של יין, אם כן, יכולה בהחלט להיות חוויה מהנה, בעלת תועלת בריאותית וגם מועילה לירידה במשקל.

בחרו מאמר נוסף לקריאה בנושא תזונה נכונה

אודות admin