לאכול טוב גם כשאתם בדיאטה – מתכונים דיאטטיים מומלצים

דיאטה של היום היא יותר שינוי בהרגלי התזונה, שהעולם המערבי אימץ לעצמו ושילם על כך בעודף משקל, תחושת כבדות, עייפות וסימפטומים שונים הקשורים להשמנת יתר. כיום יש הבנה לתזונה בריאה ומאוזנת, חזרה לטבעי והתרחקות מהמעובד והתעשייתי, פעילות גופנית ועוד. דיאטה של היום היא כבר לא שני עלי חסה לארוחת הצהריים, אלא ארוחות בריאות, מאוזנות, מזינות וטעימות. עדיין, צריך לשמור על הקלוריות, צריך להקפיד על שתייה מרובה וצריך להפחית במאכלים המוגדרים כמשמינים. כיום ניתן לאכול טוב גם כשאתם בדיאטה, וישנם מתכונים דיאטטיים מומלצים רבים המקלים על תהליך ההרזיה או השמירה על המשקל הרצוי.

 

מתכונים דיאטטיים מומלצים – מתאימים לכולם

מתכונים דיאטטיים טעימים ובריאים הם טובים גם כאורח חיים, כשמירה על הרגלי אכילה נכונים והקניית הרגלים אלו גם לדור הצעיר. מתכונים דיאטטיים מומלצים הם ההוכחה לכך כי ניתן לאכול בריא, עם מיעוט קלוריות ועדיין ליהנות מהארוחה ולשבוע ממנה. וזה החידוש של עולם הדיאטות היום, לעולם הדיאטות בעבר, שדגל בסיזיפיות ומשהו המתקרב יותר להרעבה עצמית. ההמלצות היום, של כל הדיאטניות ויועצי התזונה היא לא להשאר רעבים, להקפיד לאכול בכל שעתיים או שלוש ולעולם לא להגיע למצב של רעב.

 

כמה שיותר מלא, יותר טוב

הגישה של היום, בכל הנוגע לדיאטה ובכלל לתזונה בריאה ומאוזנת היא לאכול מוצרים בריאים שיש להם השפעה חיובית על הגוף. בנוסף לירקות ולפירות מומלץ להמנע ממוצרי חיטה מקמח לבן, ולעבור לפחמימות מקמח מלא, לנטוש את האורז הלבן לטובת אורז מלא, להמנע מסוכר על כל היבטיו, כמו סוכריות, ריבות ועוגות ולעבור לחטיפי גרנולה ודגנים מלאים, שקדים וצימוקים. ומה אוכלים? הרבה. וטעים. להלן מתכונים דיאטטיים מומלצים.

 

לא על הלחם לבדו- מתכוני סלט ופשטידות

סלט מעורר התנגדות אצל רבים בשל ריבוי הירקות ומיעוט הפחמימות בו. אולם סלט ירקות עשיר, עם רוטב מוכן בבית ותוספות מעניינות יכול להיות ארוחה נפלאה, בריאה ודיאטטית.

סלט חסה עם חזה עוף: המצרכים לסלט זה הם ראש חסה, רצועות חזה עוף מוקפצות במחבת ללא שמן או אפויות בתנור, חופן גרגרי רימון, חופן קטן של אגוזי מלך העשירים בחומצות אמינו, רבע אבוקדו חתוך לקוביות, בצל סגול חתוך לטבעות ותפוח עץ ירוק חמצמץ. הרוטב המומלץ ביותר לסלט זה הוא מיץ מלימון טרי עם כף אחת של שמן זית, מלח ופלפל. זוהי ארוחה המכילה חלבונים מרובים וטובים, משביעה וטעימה. ניתן להחליף את החזה עוף בביצה קשה.

פשטידת ירקות: המתכון לפשטידה זו מתאים לכל ירק שיש לכם בבית: פטריות, בצל, קישואים, ברוקולי, תרד, כרישה ועוד. מומלץ להמנע מירקות עמילניים ועשירים בקלוריות כמו תפוחי אדמה או בטטות: המצרכים הם שתי כוסות ירק לבחירתכם, שטוף וקצוץ, שתי ביצים ועוד חלבון אחד, שלוש כפות של שיבולת שועל (קוואקר) או קמח אורז, חצי כפית אבקת אפיה, 3 כפות רוטב סויה, מלח ופלפל, גביע יוגורט לבן דיאטטי, 4 כפות גבינה לבנה רזה. מערבבים את כל המצרכים ושופכים אותם לתבנית אינגליש קייק צרה. חשוב להשתמש בתבנית זו מאחר ואין קמח שיתפיח את העיסה. באופן זה היא מתגבשת  לכלל פשטידה דחוסה ויפה. אופים במאה ושמונים מעלות כחצי שעה או עד שהפשטידה נהיית יציבה.

בתיאבון ולבריאות.

בחרו מאמר נוסף לקריאה בנושא תזונה נכונה

אודות admin