תזונה נכונה ומתכונים עם חלב

ישנם כמה מזונות שמשתלבים באופן קבוע בכל תפריט שנכתב במסגרת תוכנית תזונה נכונה כזו או אחרת. מוצרי החלב הם חלק בלתי נפרד מכל תפריט יומי, בין אם אתה ילד בן שנתיים או שלוש, נערה מתבגרת או אישה בגיל המעבר. כולנו צריכים לצרוך את המוצרים הללו על בסיס יומי כדי לקבל את מנות הסידן הדרושות לגופנו ולהנות מהערכים התזונתיים החיוניים שקיימים בהם. שילוב החלב בתוך מתכונים שונים נותן גם ערך מוסף לאוכל שלנו – בין אם מדובר בעוגת יום הולדת או בפשטידה עתירת ירקות. ילדים רבים שלא אוהבים לצרוך את החלב באופן ישיר, יכולים להינות ממאכלים רבים מבלי לדעת שהם מכילים מוצר זה.

הקשר בין תזונה בריאה לחלב

חלב ומוצריו משתייכים לקבוצת החלבונים מתוך אבות המזון. לצד העוף, הבשר והדגים. תזונה בריאה מתקיימת רק כאשר משולבות בתפריט היומיומי כל קבוצות המזון המוכרות, כולל חלבונים, בצורה טובה ומשביעה ותוך מחשבה גם על גיוון. כאשר אנחנו משלבים את מוצרי החלב אנחנו נהנים לא רק מחלבונים טובים לגוף, אלא גם ממנת סידן הכרחית וחשובה שמסייעת לבניית העצמות, לבריאות השיניים ולחיזוק הגוף. מחקרים הראו שאנשים שהוציאו את החלב מהתפריט היומיומי סבלו ממחסור בסידן גם בגילאים צעירים יחסית ונאלצו לקחת תוספים או הגיעו למצב גופני לא תקין.

שילוב חלב במתכונים

בעוד ששילוב חלב ניגר במתכונים הוא לא תמיד קל, היום ניתן למצוא אלפי מתכונים שמשלבים מוצרי מחלב שהם איכותיים ומגוונים בתוך מתכונים שהם ארוחות שלמות. את החלב בצורתו הנוזלית ניתן להוסיף למתכונים ממשפחת המאפים והעוגות – בין היתר לעוגות שוקולד וגבינה, לפאנקייקים, למאפינס וגם למאפי בצק למיניהם. בנוסף, החלב הוא בסיס טוב לקרמים למיניהם – ביניהם כמובן קרם הפטיסייר המפורסם.

אם אנחנו לא רוצים לשלב את החלב במתכון מתוק, אלא מעדיפים להתמקד במתכונים בריאים יותר – נוכל להשתמש בצורות שונות של מוצרי החלב – גבינות ויוגורטים. מתכונים שכוללים מוצרים אלו אפשר למצוא במשפחת המרקים, הפשטידות והקישים, כמו גם מאפי גבינה וסלטים. המגוון הרחב של מוצרים מחלב שקיימים היום על כל מדפי הסופר מאפשרים לנו להתנסות במגוון רחב של מאכלים.

מתכון אחד לניסיון

הנה מתכון פשוט שמשלב את החלב ונחשב למתכון בריא יחסית – פאנקייק שיבולת שועל ותפוחים. הרכיבים הדרושים הם: 2 כוסות שיבולת שועל, חצי כוס קמח רגיל, כוס חלב בטמפרטורת החדר, 2 ביצים, רבע כוס שמן, 2 כפות סוכר וחצי כוס רסק תפוחים.

אופן ההכנה פשוט מאד: מערבבים את כל החומרים הרטובים ביחד בקערה אחת ובקערה שנייה את כל החומרים היבשים. לאחר ערבוב שתי הקערות מוסיפים את החומרים היבשים אל הרטובים ומערבבים על לקבלת בלילה אחידה. מחממים מחבת טפלון משומנת מעט ומוזגים אליה את הפאנקייקים אחד אחד. כשהבלילה מתחילה לבעבע, הופכים לצד השני. התוצאה היא מאכל שגם ילדים אוהבים וגם מבוגרים ובעיקר – הוא בריא מאד. 

בחרו מאמר נוסף לקריאה בנושא תזונה נכונה

אודות admin