תזונה נכונה בפסח

חג הפסח הוא אולי החג היהודי המשפחתי ביותר מכל החגים, וכמו בכל החגים הריטואל העיקרי מתרחש סביב שולחן האוכל. ליל הסדר שפותח את שבעת ימי החג הוא ערב שכולו מאכלים מסורתיים המשתנים מעט מעדה לעדה. אחת הבעיות המתעוררות בכל פסח היא כיצד לשמור על תזונה נכונה. פסח מצטייר כחג, שלמרות שאין אוכלים בו מאכלי קמח ובצק, כאילו ונועד להעלות אותנו במשקל. אם נביט במאכלי פסח הקלאסיים נבין במה מדובר.

המאכלים המשמינים של פסח

מאכלי פסח מכילים קלוריות אין ספור: במצה תמצאו 130 קלוריות (כמו שתי פרוסות לחם), בכוס יין אדום תמצאו 140 קלוריות, בתפוח אדמה 150 קלוריות, עוגיות בוטנים לפסח 140 קלוריות ליחידה אחת, קניידלעך 240 קלוריות לכל קערת מרק עם 3 כופתאות. ניתן להוסיף לרשימה זו את הבשר, החרוסת, רטבי הסלטים וכדומה. אז מה עושים כדי לשמור על תזונה נכונה בפסח?

שמירה על תזונה נכונה בפסח

כדי לשמור על תזונה נכונה בפסח אין צורך לוותר על מתכונים לפסח שכולנו אוהבים כמו געפילטעפיש, לביבות מצה, קציצות כרישה וכדומה, אלא לשנות את הרגלי האכילה, או עם תרצו, את התפיסה של צורת האכילה. אם תעקבו אחר מספר הפעולות המצוינות כאן תוכלו לעבור את החג בהנאה ועם תזונה נכונה בפסח.

אין צורך לאכול כמויות ענקיות של מזון רק מפני שזה פסח, אלא להתייחס לארוחת הסדר כאל כל ארוחה אחרת. מומלץ לאכול לשובע אבל לא מעבר לכך. מומלץ לאכול סלטים שאינם טבולים ברטבים שמנים במיוחד והכי חשוב : לטעום מכל דבר קצת. תזונה נכונה בפסח, כמו בכל יתר ימי השנה היא תזונה מגוונת. אפשר לטעום מהכל אבל במידה. הרכיבו צלחת מגוונת שתהיה המנה שלכם ולא פלטת טעימות שתהווה את הפתיח לאכילה בלתי מרוסנת. שתו הרבה מים והגיעו לארוחה אחרי שאכלתם באותו יום ארוחת בוקר וצהריים, כך לא תהיו רעבים מידי ותאכלו במידה בזמן הסעודה. אל תאכלו מתוקים בתום הארוחה יותר ממה שאתם מרשים לעצמכם ביום יום והקפידו על שתייה רבה של מים.

כמה מתכונים לפסח שכולם אוהבים

למרות הצורך לשמור על תזונה נכונה בפסח, אין צורך לוותר על מתכונים לפסח והחג הזה עשיר במתכונים כאלה.

געפילטעפיש – זהו מתכון פסח קלאסי ופרושו ביידיש הוא דג ממולא. מתכון זה מגיע ממזרח אירופה והוא כולל בבסיס שלו קציצות דג טחון עם פרוסות גזר וג'לטין.

מרק עוף עם קניידלעך – מרק עוף צח שמוסיפים לו בפסח כופתאות מצה (קניידלעך) העשויות מקמח מצה וביצה.

לביבות מצה לפסח – לביבות המורכבות מקמח מצה, ביצים, שום גבינה צהובה, קוטג', מלח ופלפל. עם הלביבות נהוג להגיש יוגורט.

קציצות פראסה (כרישה) – קציצות על בסיס כרישה, או פשטידת כרישה שבה נחסך הטיגון. ניתן להכין את הקציצות בתוספת בשר. המתכון בנוי מהחלק הלבן של הכרישה, בצל, ביצים, קמח מצה ותבלינים.

בחרו מאמר נוסף לקריאה בנושא תזונה נכונה

אודות admin