טיפים להתחלת שנה בריאה בבתי הספר והגנים

שנת הלימודים מתחילה והחזרה לשגרה עוזרת לחזרה לתזונה בריאה לילדים בבתי הספר ובגני הילדים.

חשוב לדבר עם הילדים בבית על חשיבות התזונה הבריאה לבנייה והתפתחות תקינה של גופם.

היום אתן כמה טיפים להתחלת שנה בריאה בבתי הספר והגנים

  1. חשוב לקנות תיק אוכל מרווח. אלה המעוצבים והמצוירים הם לפעמים קטנים מדי ואין בהם די מקום בכדי לשלוח לילד סנדויץ' או שניים (לימים ארוכים) ואין מקום לפרי וירק.
  2. קנו תיק אוכל שנסגר באופן אטום, והוא מרווח מספיק בכדי שיהיה מקום המיועד לכריך, לפרי ולירק ולעיתים אף ליוגורט עם כפית.
  3. קשטו עם הילד את התיק בכדי שיהיה מחובר אליו וישמח כל פעם לאכול ממנו.
  4. העלו את נושא המזון בגן הילדים ובבתי הספר במפגשי ההורים בתחילת השנה, איזה מזון כל ההורים מסכימים לשלוח. הדגישו את חשיבות העניין שהורים ישלחו כריכים מלאים ועשירים יחד עם פירות וירקות, ולא קורנפלקסים ומיני ממתקים בחליפות של ארוחות בוקר.
  5. העלו את חשיבות התזונה וסידור הארוחות – בייחוד בימים ארוכים.
  6. לעיתים ילדים המאובחנים כשובבים ולא רגועים הם פשוט ילדים רעבים.
  7. השתדלו להרגיל את הבית לאכילת לחם מלא, להכרת סוגי לחמי בריאות שונים.
  8. אל תוותרו לעולם על הפרי והירק, שתפו את הגננת ואת המורה ביצירת עידוד אכילת פרי או ירק כארוחת ביניים במהלך היום.
  9. היו שותפים בבחירת הקייטרינג לצהרונים ובבתי ספר. הורים הם מנוף כוח אדיר להשגת שינוי במסגרות החינוך ,דאגו לבחור חברות המציעות בישול ביתי ובריא ופחות ארוחות מלאות שמן ומזון מעובד.
  10. לכל ילדי החומוס והשוקולד – נסו להעשיר את התפריט, חומוס הכינו כחומוס ביתי או החליפו בטחינה ביתית. שוקולד המירו בטחינה מעורבבת בדבש, נסו כל פעם לשנות לילד את תכולת הכריך שתפו אותו בהכנה, בבחירה, פתחו את עולמו לטעמים חדשים, התאזרו בסבלנות וראו שבתהליך משותף עם הילדים תמיד ניתן להשיג תוצאות. שוקולד הגבילו לפעם בשבוע ליום מוסכם מראש.
  11. הקדישו את חשיבות השתייה במהלך ימי הפעילות במסגרות החינוך, שלחו עם הילדים אך ורק מים, את הגיוון תשמרו להם בבחירת הבקבוקים.
  12. נסו במהלך השנה לגוון כמה שניתן בסוגי הכריכים, בקישוטם, בעידוד הוספת הגיון בירקות, תזונה מגוונת בפירות וירקות הינה תזונה בריאה המעודדת חשיפה והכרה של טעמים שונים שילכו עם ילדכם עד חייהם הבוגרים.
  13. קחו לכם כמה משימות – הכינו השנה ממרח עדשים, קנו שקדייה והכינו ממרח שקדייה / שקדייה עם דבש.
  14. תיזמו יום תזונה בריאה במסגרות החינוך בשיתוף של הילדים וההורים.

ישנם טיפים נוספים להתחלת שנה בריאה בגנים ובבתי הספר מומלץ לעיתים לקחת ייעוץ לקבוצות הורים בתחילת השנה. שתהיה שנה בריאה ומוצלחת. הדס מרציאנו- תזונאית קלינית בגישה הטבעית hadastzona@gmail.com hadas-tzona.co.il

בחרו מאמר נוסף לקריאה בנושא תזונה נכונה

אודות admin