תזונאית בגישה הטבעית

שמי הדס ואני תזונאית קלינית בגישה הטבעית, בטח שאלתם את עצמכם מה הכוונה בביטוי "תזונאית בגישה הטבעית", ומה ההבדל בין תזונאית קלינית בגישה הטבעית לדיאטניות ותזונאיות אחרות?

תזונאית בגישה הטבעית היא בעצם השקפת עולמי, תזונה בגישה הטבעית הינה תזונה בגישה הנטורופתית המאמינה ביכולת האדם לריפוי טבעי.

השימוש במילה טבע בהקשר לתזונה הינו החיבור הטבעי ביותר, הרי מהיום שנבראנו אנו ניזונים מהטבע, ואנחנו ואיברינו הם ביטוי לאוכל ממנו אנחנו ניזונים.

לכן אני מעדיפה את המילה "תזונאית" על פני המילה "דיאטנית" כי דיאטה בכל קונוטציה לא נשמעת טוב. התפקיד שלנו הוא קודם כל להזין את גופנו, דיאטות הומצאו הרבה שנים אחרי. תזונה בגישה הטבעית תקפיד לחזור לגוף האדם המכונה המשוכללת ביותר שניתנה לנו במתנה.

הדוגמא הטובה ביותר לאיך הטבע ברא אותנו ואיך במהלך השנים שיבשנו את תפקוד החושים ואת חושי הטעם הינה תינוק בן יומו.

תינוק אוכל כשהוא רעב ומפסיק שמרגיש תחושת שובע , הוא יונק את חלב אמו, חלב שבכל פעם ניתן ללמוד יותר על תכולתו המזינה התורמת גם לגדילה, התפתחות וכן לחיזוק המערכת החיסונית.

הרגלי התזונה הטבעית הינם הרגלים שעלינו להקפיד עליהם עוד מתקופת העוברות, מחקרים מצאו שתינוקות אהבו יותר סוגי מזון שנהגה אימם לאכול בתקופת ההיריון.

תינוק שיורגל למזון בריא ולתזונה עתירה בפירות וירקות, אכילה בשעות מסודרות, הימנעות בשנותיו הראשונות ממזון מעובד עשיר בנתרן (במבה היא דוגמא מצויינת לאחד כזה ), מסוכרים וממתקים עשירים בצבעי מאכל יוכל להפתח ולגדול לילד ומבוגר בריא יותר עם הרגלי תזונה נכונה.

אם כן מהי תזונה טבעית לאחר שנת החיים הראשונה? תזונה טבעית היא להסתכל על מה שאתם אוכלים ביום ולהרגיש שהוא קרוב עד כמה שניתן לצורתו המקורית בטבע.

פירות וירקות. (פירות מומלצים לאכילה בשעות הבוקר ולא אחרי ארוחה, כדי למנוע תסיסה במערכת העיכול), ירקות מומלצים בכל שעות היום, ולצד או חלק מכל ארוחה.

קטניות, דגנים מלאים, מוצרים לא מעובדים, בשר ועוף לא מעובדים, שמנים טבעיים כמו שמן זית, טחינה, שקדייה, אגוזים, זרעים ויוגורטים טבעיים.

להקפיד על אכילה של ארוחות קטנות כל 3-4 שעות, להקפיד על תזונה שעשירה בסיבים תזונתיים.

לשתות מים, ורק מים! ללא מזונות מוגזים, ממותקים, מעוררים.

להימנע מתיבול מעובד –  אבקות מרק למיניהם, תיבולים מוכנים מראש, לתבל את האוכל בתבלינים כגון – כורכום, זנגויל, שום, בצל וריחן (בזיליקום).

להקפיד על בישול ביתי. להימנע ממאכלים מוכנים, להימנע עד כמה שניתן מטיגון.

תזונה טבעית חשובה בימים אלה יותר מתמיד, אנחנו חיים בחברה תעשייתית, בעולם שמטרת העל שלו היא כסף ולמעט אכפת באמת מהבריאות שלנו.

אנחנו חשופים למזונות מעובדים ותעשייתיים, ערים ליותר מחלות כגון- סכרת, סכרת נעורים, אסטמה, אלרגיות.

הרבה מסוגי המזון שמוצעים על המדפים מזינים רק את כיסם של התעשיינים, פחות את גופנו.

אנחנו חיים בתרבות ה"אינסטנט", מחפשים דיאטות מחוללות קסמים, מדכאי תאבון.

מי חושב רגע לעצור, להסתכל על גופו פנימה ולתת לו את ההזנה ואת מה שהוא באמת זקוק ודורש.

כל סממן גופני קורא לכם מתוככם פנימה לשינוי – הכאב ראש הטורדני, כאבי המחזור, הנזלת הכרונית, הסטרס.

השתדלו עד כמה שניתן להמנע מהמעובד ולחזור לגופכם ולטבע גם בתוך ההמולה של שנת 2012.

תזונה טבעית הינה השילוב המושלם לגופכם, בלי לספור קלוריות, בלי מחשבונים וטבלאות, אכילה בריאה ומסודרת.

כל הרצונות האחרים כמו ירידה במשקל ושיפור התחושה הכללית יגיעו יחד עם השינוי בתזונה.

מומלץ לקבוע פגישת ייעוץ ראשונית להתחלת הדרך.

ושתהיה שנה אזרחית טובה ובריאה !!

hadastzona@gmail.com

http://www.hadas-tzona.co.il/

בחרו מאמר נוסף לקריאה בנושא תזונה נכונה

אודות admin